SOPHARM Sp. z o.o. jest firmą prowadzącą działalność doradczą i edukacyjną w przemyśle medycznym. Istniejąca od 1997 r. firma była pierwszym w Polsce dostawcą kompleksowych usług, związanych z badaniem rynku, podejmowaniem decyzji o nowych wdrożeniach, negocjacją umów licencyjnych i transferem technologii, organizacją badań klinicznych, rejestracją, refundacją i komercjalizacją na zlecenie nowych produktów farmaceutycznych oraz prywatyzacją przedsiębiorstw państwowych.
Zakres działania firmy Sopharm Sp. z o.o. obejmuje:
Kursy i szkolenia
Aktualne:
- Wytyczne przeprowadzania oceny oraz przygotowywania rekomendacji AOTM, dotyczących finansowania technologii medycznych ze środków publicznych
- Statystyka w badaniach biomedycznych, metody ilościowe w ocenie technologii medycznych (warsztaty)
- Medycyna Oparta na Dowodach Naukowych (EBM) – korzystanie ze źródeł wiarygodnej informacji, przeglądy systematyczne i metaanaliza (warsztaty)
- Nowe zasady rejestracji i obrotu produktami leczniczymi i z pogranicza farmacji
Planowane:
- Badania rynku i monitorowanie konkurencji
- Kierowanie małym zespołem w codziennej pracy apteki
- Umiejętności sprzedaży/techniki negocjacyjne
- Organizacja i zarządzanie badaniami klinicznymi
- Marketing leków, od nowoczesnych technik sprzedaży do Skoordynowanej Opieki Farmaceutycznej
- Przepisy antykorupcyjne, Kodeksy Etyki, Good Promotional Practice
- Dopuszczanie leków do obrotu
- Ustalanie cen, refundacja leków w lecznictwie otwartym, programy lekowe i terapeutyczne
- Komunikacja społeczna i Public Relations w sektorze farmaceutycznym
Konferencje naukowe
- Międzynarodowa Konferencja Naukowa "Kierunki zmian w systemach rejestracji i refundacji lek w latach 2005-2010", Centrum Kulturalne O. Barnabitów, Warszawa-Mokotów, ul. Smoluchowskiego, 13-14 stycznia 2005
Planowanie strategiczne.
- doradztwo i szkolenia w zakresie organizacji i prywatyzacji przemysłu farmaceutycznego, placówek ochrony zdrowia, ubezpieczeń zdrowotnych, obiegu pieniądza w lecznictwie otwartym i zamkniętym, dystrybucji oraz refundacji leków,
- pomoc w opracowaniu wieloletnich i rocznych planów marketingowych oraz business planów dla wyodrębnionych przedsięwzięć inwestycyjnych i operacyjnych.
- analiza (typu "benchmarking") wewnętrznych zasobów ludzkich i rzeczowych przedsiębiorstwa, planowanie szkoleń i programów podwyższania wydajności pracy i efektywności środków trwałych.
Badania rynku i transfer technologii.
- doradztwo w planowaniu optymalnego portfela produktów,
- pomoc przy nawiązywaniu kontaktów, wyborze partnera i negocjowaniu umów licencyjnych,
- pomoc w organizacji transferu technologii,
Działalność przedstawicielska.
- reprezentowanie na rynku polskim podmiotów zagranicznych, nie posiadających własnych przedstwicielstw,
- prowadzenie na zlecenie spraw podmiotów krajowych, nie posiadających biura w Warszawie,
- organizacja dostaw substancji czynnych i pomocniczych.
Przeglądy systematyczne, analizy farmakoekonomiczne, refundacja i finansowanie ze środków publicznych.
- Ocena technologii medycznych zgodnie z wytycznymi AOTM, obejmująca analizę:
- efektywności klinicznej,
- ekonomiczną
- wpływu na budżet oraz system ochrony zdrowia
- względnie adaptacja do warunków polskich, badań farmakoekonomicznych przeprowadzonych za granicą,
- opracowanie strategii i dokumentacji, pomoc w działaniach zmierzających do sfinansowania technologii medycznych w ramach refundacji, programów terapeutycznych i innych form finansowania.
Marketing i komunikacja.
- pomoc w opracowaniu strategii marketingowej przedsiębiorstwa i produktu,
- planowanie kampanii promocyjnych,
- projektowanie i produkcja wydawnictw informacyjnych i promocyjnych,
- przygotowanie zestawów materiałów promocyjnych dla przedstawicieli medycznych,
- organizacja sympozjów naukowych, zjazdów, konferencji i wystaw,
- programy edukacji pacjentów,
- koordynacja działań w zakresie Public Relations.
Promocja na zlecenie.
- rekrutacja przedstawicieli medycznych promujących określone leki danego producenta,
- szkolenie przedstawicieli medycznych w zakresie; umiejętności sprzedaży, znajomości produktów, badania rynku i konkurencji,
- określanie i weryfikacja grup docelowych oraz taktyki działania przedstawicieli,
- monitorowanie efektywności i jakości pracy przedstawicieli.
|