SOPHARM Sp. z o.o. jest firmą prowadzącą działalność doradczą i edukacyjną w przemyśle medycznym. Istniejąca od 1997 r. firma była pierwszym w Polsce dostawcą kompleksowych usług, związanych z badaniem rynku, podejmowaniem decyzji o nowych wdrożeniach, negocjacją umów licencyjnych i transferem technologii, organizacją badań klinicznych, rejestracją, refundacją i komercjalizacją na zlecenie nowych produktów farmaceutycznych oraz prywatyzacją przedsiębiorstw państwowych.

Zakres działania firmy Sopharm Sp. z o.o. obejmuje:

Kursy i szkolenia

Aktualne:
  • Wytyczne przeprowadzania oceny oraz przygotowywania rekomendacji AOTM, dotyczących finansowania technologii medycznych ze środków publicznych
  • Statystyka w badaniach biomedycznych, metody ilościowe w ocenie technologii medycznych (warsztaty)
  • Medycyna Oparta na Dowodach Naukowych (EBM) – korzystanie ze źródeł wiarygodnej informacji, przeglądy systematyczne i metaanaliza (warsztaty)
  • Nowe zasady rejestracji i obrotu produktami leczniczymi i z pogranicza farmacji
Planowane:
  • Badania rynku i monitorowanie konkurencji
  • Kierowanie małym zespołem w codziennej pracy apteki
  • Umiejętności sprzedaży/techniki negocjacyjne
  • Organizacja i zarządzanie badaniami klinicznymi
  • Marketing leków, od nowoczesnych technik sprzedaży do Skoordynowanej Opieki Farmaceutycznej
  • Przepisy antykorupcyjne, Kodeksy Etyki, Good Promotional Practice
  • Dopuszczanie leków do obrotu
  • Ustalanie cen, refundacja leków w lecznictwie otwartym, programy lekowe i terapeutyczne
  • Komunikacja społeczna i Public Relations w sektorze farmaceutycznym
Konferencje naukowe

  • Międzynarodowa Konferencja Naukowa "Kierunki zmian w systemach rejestracji i refundacji lek w latach 2005-2010", Centrum Kulturalne O. Barnabitów, Warszawa-Mokotów, ul. Smoluchowskiego, 13-14 stycznia 2005
Planowanie strategiczne.
  • doradztwo i szkolenia w zakresie organizacji i prywatyzacji przemysłu farmaceutycznego, placówek ochrony zdrowia, ubezpieczeń zdrowotnych, obiegu pieniądza w lecznictwie otwartym i zamkniętym, dystrybucji oraz refundacji leków,
  • pomoc w opracowaniu wieloletnich i rocznych planów marketingowych oraz business planów dla wyodrębnionych przedsięwzięć inwestycyjnych i operacyjnych.
  • analiza (typu "benchmarking") wewnętrznych zasobów ludzkich i rzeczowych przedsiębiorstwa, planowanie szkoleń i programów podwyższania wydajności pracy i efektywności środków trwałych.
Badania rynku i transfer technologii.

  • doradztwo w planowaniu optymalnego portfela produktów,
  • pomoc przy nawiązywaniu kontaktów, wyborze partnera i negocjowaniu umów licencyjnych,
  • pomoc w organizacji transferu technologii,
Działalność przedstawicielska.

  • reprezentowanie na rynku polskim podmiotów zagranicznych, nie posiadających własnych przedstwicielstw,
  • prowadzenie na zlecenie spraw podmiotów krajowych, nie posiadających biura w Warszawie,
  • organizacja dostaw substancji czynnych i pomocniczych.
Przeglądy systematyczne, analizy farmakoekonomiczne, refundacja i finansowanie ze środków publicznych.

  • Ocena technologii medycznych zgodnie z wytycznymi AOTM, obejmująca analizę:
    • efektywności klinicznej,
    • ekonomiczną
    • wpływu na budżet oraz system ochrony zdrowia
  • względnie adaptacja do warunków polskich, badań farmakoekonomicznych przeprowadzonych za granicą,
  • opracowanie strategii i dokumentacji, pomoc w działaniach zmierzających do sfinansowania technologii medycznych w ramach refundacji, programów terapeutycznych i innych form finansowania.
Marketing i komunikacja.

  • pomoc w opracowaniu strategii marketingowej przedsiębiorstwa i produktu,
  • planowanie kampanii promocyjnych,
  • projektowanie i produkcja wydawnictw informacyjnych i promocyjnych,
  • przygotowanie zestawów materiałów promocyjnych dla przedstawicieli medycznych,
  • organizacja sympozjów naukowych, zjazdów, konferencji i wystaw,
  • programy edukacji pacjentów,
  • koordynacja działań w zakresie Public Relations.
Promocja na zlecenie.

  • rekrutacja przedstawicieli medycznych promujących określone leki danego producenta,
  • szkolenie przedstawicieli medycznych w zakresie; umiejętności sprzedaży, znajomości produktów, badania rynku i konkurencji,
  • określanie i weryfikacja grup docelowych oraz taktyki działania przedstawicieli,
  • monitorowanie efektywności i jakości pracy przedstawicieli.